نیکوشیمی>وبلاگ>مواد شیمیایی>آسپارتام چیست و موارد کاربرد آن کجاست؟
مواد شیمیایی1650
۱۴۰۲/۵/۶
آسپارتام چیست و موارد کاربرد آن کجاست؟

آسپارتام چیست و موارد کاربرد آن کجاست؟

آسپارتام چیست و موارد کاربرد آن کجاست؟

آسپارتام جزو محبوب‌ترین مواد شیرین‌کننده‌ مصنوعی در بازار است و احتمال آنکه شما یا خانواده‌تان در چند روز گذشته که از نوشابه‌های رژیمی حاوی آسپارتام خورده باشید، زیاد است. طبق گفته‌های مرکز کنترل و همچنین پیشگیری از بیماری‌ها، در طول سال 2010 میلادی حدودا هر روز، یک پنجم آمریکایی‌ها از نوشابه‌های رژیمی استفاده می‌کردند و این رقم پس از آن در حال افزایش است. درست است که شیرین‌کننده‌ها در زندگی ما محبوب هستند، ولی در چند سال‌ اخیر خیلی از مخالفان ادعا می‌کنند که مصرف آسپارتام برای سلامتی انسان مضر است. حتی ادعا می‌کنند که مصرف آسپارتام موجب ایجاد عوارض طولانی‌مدت می‌شود. آیا شما هم می‌خواهید با ماده شیرین‌کننده آسپارتام بیشتر آشنا بشوید؟ در مورد کاربرد آسپارتام و نحوه خرید و فروش آن چه می‌دانید؟ برای پی بردن به پاسخ سوال‌های خود به متن زیر توجه کنید.

آسپارتام چیست؟

ماده آسپارتام که با نام‌های NutraSweet یا Equal هم در بازار موجود است، نوعی ماده شیرین ‌کننده به شمار می‌رود که بسیاری از محققان آن را در دسته مواد کم کالری قرار می‌دهند. این ماده به خاطر کم کالری بودن، می‌تواند جهت کاهش مصرف قند مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما باز هم احساس شیرینی لذت‌بخشی را برای مصرف‌کننده ایجاد نماید. به طور کلی، آسپارتام تقریبا 200 برابر از ماده شکر، شیرین‌تر خواهد بود و به همین خاطر، مقدار اندک NutraSweet برای مقابله با مزه این ماده کافی است. به طور کلی، آسپارتام در بسته‌‌های رومیزی، غذاها یا حتی نوشیدنی‌های آماده، با سایر مواد شیرین‌کننده‌ها ترکیب می‌شود، طعم تلخ ماده تولید شده را به حداقل می‌رساند و طعم کلی آن را هم تقویت می‌کند.

کاربرد آسپارتام:

آسپارتام تقریبا 180 الی 200 برابر از شکر سفره، شیرین‌تر است؛ یعنی در صورتی‌که این ماده متابولیزه بشود، می‌تواند در هر گرم حدودا 4 کیلوکالری انرژی را تولید کند. از طرفی میزان آسپارتام لازم برای به وجود آوردن طعم شیرینش به حدی پایین است که کالری آن اصلا حساب نمی‌شود. به همین دلیل برای تولید بسیاری از مواد غذاها یا نوشیدنی‌هایی که برچسب بدون قند دارند، از این ماده شیرین‌کننده مصنوعی استفاده می‌شود. موارد زیر دارای آسپارتام هستند.

  • سودای رژیمی
  • بیشتر آدامس‌ها
  • آب نبات‌های بدون قند
  • بستنی‌های بدون قند
  • ماست و آبمیوه کم کالری

تولیدکنندگان دارو که از این ماده جهت خوش طعم شدن بعضی از تولیدات خود از جمله ملین‌ها یا ویتامین‌های جویدنی استفاده می‌کنند.

ویژگی های آسپارتام:

طعم آسپارتام در مقایسه با شکر در زمان شروع و همچنین مدت ماندگاری متفاوت خواهد بود؛ البته مزه آن در شیرین‌کننده‌های مصنوعی به قند نزدیک‌‌تر است.‌ این ماده از دو نوع اسید آمینه آسپارتیک و همچنین فنیل آلانین به وجود آمده و زمانی که شخصی آن را مصرف کند، آسپارتام به این ترکیباتش تجزیه می‌شود و می‌تواند در متابولیسم یا سنتز پروتئین مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده، خصوصیات زیادی دارد که باعث افزایش خرید آن شده؛ به عنوان مثال برای افراد دیابتی، هیچ ضرری ندارد و در نتیجه بیماران به راحتی می‌توانند آن را مصرف کنند. آسپارتام به خاطر کالری کمی که دارد، برای شیرین کردن سس ها هم استفاده می‌شود. از سایر ویژگی‌های این ماده می‌توان به مزه مطبوعش اشاره کنیم؛ چون که بعضی از انواع شیرین ‌کننده مصنوعی ساخارین پس از مصرف، یک مزه تلخ و بد به خودشان می گیرند، ولی آسپارم این مشکلی را ندارد.

خرید آسپارتام:

آسپارتام را می‌توان دو روش‌ حضوری و اینترنتی خریداری کرد که هر کدام از این راه‌ها، مزایای خودشان را دارند. اما در زمان خریداری این ماده شیرین‌کننده، حتما باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا آسپارتام اصل خریداری نمایید. از طرفی باید به دوز این ماده و موارد مصرف آن و کاری که می‌خواهید انجام بدهید هم توجه نمایید. به طور کلی، افراد دیابتی، کودکان و زنان باردار یا شیرده هم می‌توانند این ماده را خریداری کرده و مصرف نمایند؛ چون که سازمان‌های FDA و EFSA، مصرف آسپارتام را برای این اشخاص تائید کرده‌اند. اما از دلایلی که اکثر افراد به سراغ خرید آسپارتام می‌روند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کنترل و کاهش دادن وزن بدن
  • کمک به کنترل کردن دیابت
  • جلوگیری نمودن از پوسیدن دندان
  • جایگزینی برای شکر
  • تقویت مزه غذا

فروش آسپارتام:

به خاطر واردات مستقیم، فروش ترکیب شیرین‌کننده آسپارتام با بهترین و مناسب‌ترین قیمت در مجموعه نیکوشیمی صورت می‌گیرد. مجموعه نیکوشیمی، یکی از تامین‌کنندگان آسپارتام در کشور است که این ترکیبات را به صورت اصل و با کیفیت بالا به فروش می‌رساند.

خرید اینترنتی آسپارتام:

خریداری آسپارتام به صورت اینترنتی از مزایای زیادی برخوردار است؛ به عنوان مثال شما در منزلتان نشسته‌اید و با یک سرچ کوتاه‌ در سایت‌های معتبر، خرید خود را انجام بدهید. خرید اینترنتی، به هیچ عنوان وقت شما را نمی‌گیرد و لازم نیست که هزینه‌ حمل و نقل زیادی پرداخت کنید. از طرفی قیمت این محصولات در آنلاین شاپ‌ها، کمتر است و می‌توانید به صورت آنلاین و در هر ساعتی از شبانه روز با کارشناسان آن تماس بگیرید.

فروش اینترنتی آسپارتام:

درست است که خرید آسپارتام به صورت اینترنتی مزایای زیادی دارد، اما تولید‌کنندگان این ماده با فروش اینترنتی آن می‌توانند به سود بیشتری برسند. در فروش اینترنتی آسپارتام، تمامی واسطه‌ها حذف شده‌اند و تولید‌کنندگان، محصولات خودشان را به صورت مستقیم به فروش می‌رسانند. تولیدکنندگان با این روش حتی می‌توانند محصولات خودشان را به هر نقطه‌ای از کشور ارسال کنند و هر حجمی از آسپارتام که مشتری می‌خواهد را پس از تولید به دستشان برسانند‌. با توجه به این موضوع، با قرار دادن این شیرین‌کننده‌ها در سایت‌های اینترنتی، تولید‌کننده‌ها می‌توانند درصد فروش خود را افزایش بدهند.

سخن پایانی:

ما در این مقاله پاسخ سوال آسپارتام چیست و چه ویژگی‌هایی دارد را پیدا کردیم. دریافتیم که این ماده جزو ترکیب‌های شیرین‌کننده است که در مقایسه با شکر و قند، کالری و ضرر کمتری دارد؛ در نتیجه افراد دیابتی و کودکان می‌توانند با آسودگی خاطر از آن استفاده کنند. سایت نیکوشیمی، یکی از تامین‌کنندگان بزرگ آسپارتام در کشور است که این محصولات را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروش می‌رساند. اگر شما هم از انواع کاربرد آسپارتام به وجد آمده‌اید و می‌خواهید این ترکیب را سفارش بدهید، کافیست با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس حاصل نمایید. مجموعه نیکوشیمی با چندین سال سابقه در حوزه فروش انواع اسانس خوراکی، مواد شیمیایی توانسته خوش بدرخشد و رضایت مشتریانش را به دست آورد.

جهت استعلام قیمت آسپارتام با کارشناسان فروش شرکت نیکوشیمی در ارتباط باشید

09126724265

09196030122

02133727494

شرکت نیکوشیمی

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال

مقالات مرتبط

استاندارد NFPA

استاندارد NFPA

انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) یک سازمان غیرانتفاعی است که به توسعه و ترویج کدها و استانداردهای مربوط به ایمنی آتش نشانی و حفاظت از جان و مال در برابر حریق می‌پردازد. استانداردهای NFPA در سراسر جهان به عنوان مرجعی معتبر در زمینه ایمنی و پیشگیری از حریق شناخته می‌شوند.

مواد شیمیایی
۱۴۰۲/۱۲/۷
زاج سفید چیست؟

زاج سفید چیست؟

ترکیبی شیمیایی متشکل از سنگ زاج است. زاج سفید و سنگ آن حاوی دو نوع نمک است که عبارتند از پتاسیم و سولفات آلومینیوم هیدراته که به نام های زیادی از جمله آلوم قلب و زاج مبادله ای نامیده می شود.از زاج استفاده های زیادی از جمله زیبایی، پزشکی و درمانی دارد.

مواد شیمیایی
۱۴۰۲/۱۲/۷
کود اوره چیست؟

کود اوره چیست؟

کود اوره یکی از قدیمی ترین کودهای کشاورزی است که برای اصلاح خاک استفاده می شود، ارزان ترین نوع کود است و جزو کودهای نیتروژنی تولیدی طبقه بندی می شود. یکی از فواید فراوان کود اوره برای گیاهان این است که برای تولید غذا ضروری است، اوره از نظر شکل شبیه دانه های...

مواد شیمیایی
۱۴۰۲/۱۲/۵
کافئین چیست؟

کافئین چیست؟

کافئین به عنوان محرک و یکی از مواد مورد استفاده در داروها شناخته می شود، زیرا نوشیدن آن به هوشیاری کمک می کند، خستگی را از بین می برد و سطح تمرکز را بالا می برد و اگرچه در خوب یا بد بودن کافئین تردید وجود دارد. با این حال، مصرف زیاد آن ممکن است باعث...

مواد شیمیایی
۱۴۰۲/۱۱/۱
استون لاک چیست؟

استون لاک چیست؟

استون یک مایع بی‌رنگ، فرار و قابل اشتعال است که از پروپان مشتق شده و در بسیاری از اقلام مانند پاک کننده لاک ناخن، رقیق کننده‌های رنگ و برخی محصولات پاک کننده یافت می‌شود. استون لاک یک حلال موثر برای پاک کردن لاک ناخن است زیرا ...

مواد شیمیایی
۱۴۰۲/۷/۱۵