نیکوشیمی>وبلاگ>مواد شیمیایی>آنچه در مورد مصارف متانول نمی‌دانید
مواد شیمیایی1960
۱۴۰۲/۴/۱۰
آنچه در مورد مصارف متانول نمی‌دانید

آنچه در مورد مصارف متانول نمی‌دانید

آنچه در مورد مصارف متانول نمی‌دانید:

متانول نوعی الکل غیرمصرفی است که معمولا از آن برای ایجاد سوخت، ضدیخ و حلال استفاده می‌شود. این الکل با نام‌های دیگری مانند الکل چوب، متیل الکل و روح چوب نیز شناخته می‌شود. ساختار این الکل از یک گروه متیل (CH3) و یک گروه هیدروکسی (OH) تشکیل شده است. در این مطلب قصد داریم شما را با مصارف متانول آشنا کنیم. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مصارف متانول چیست؟

جهت بررسی مصارف متانول لازم است ابتدا به این موضوع بپردازیم که متانول چیست؟ متانول در واقع نوعی الکل، یکی از ساده‌ترین الکل‌ها با ساختار شیمیایی CH3OH است که الکل چوب نیز نامیده می‌شود. متانول از فعالیت بی‌هوازی گروهی از باکتری‏ها تشکیل می‌شود. این الکل دارای ماهیتی بی رنگ، بو دار و دارای فراریت بسیار بالایی است. متانول با توجه به داشتن ویژگی‌هایی که دارد جزو یکی از سه ماده شیمیایی مهم در صنایع مختلف به شمار می‌رود. با توجه به مصارف متانول در صنایع گسترده این محصول به عنوان نوعی محصول استراتژیک شناخته می‌شود که نوسانات قیمت آن تاثیر شدیدی بر قیمت محصولات ساخته شده از آن می‌گذارد.

کاربرد متانول:

همان گونه که گفته شد مصارف متانول در صنایع مختلف بسیار بالا است و به عنوان یکی از ۳ ماده شیمیایی اصلی شناخته می‌شود که در صنعت پرکاربرد است. از جمله کاربردهای متانول می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

صنعت رنگ

یکی از کاربردهای متانول ساخت و تولید مواد رنگزا، داروها، رزین، عطر و .... است.

تولید سوخت

از دیگر کاربردهای متانول می‌توان به تولید سوخت موتورهای احتراق داخلی اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که استفاده از متانول به عنوان سوخت به صورت محدود انجام می‌شود. به این دلیل که میزان اشتعال متانول به نسبت بنزین کم بوده و تنها یک هشتم گرما تولید می‌کند.

استفاده در تصفیه کننده فاضلاب

گاهی مقداری متانول به فاضلاب اضافه می‌کنند تا منبع غذایی کربن برای باکتری‌های تثبیت کننده که نیترات را به نیتروژن تبدیل می‌کنند فراهم شود.

استفاده به عنوان حلال

امروزه از این الکل به عنوان حلال و ضدیخ در خطوط لوله و ماشین لباسشویی استفاده می‌شود. هم چنین از این ماده برای ضدیخ خودرو نیز استفاده می‌شود.

عامل دناتوراسیون

متانول به عنوان یک عامل دناتوراسیون در الکتروفورز ژل پلی آکریل آمید استفاده می‌شود.

ساخت مواد شیمیایی

هم چنین از متانول برای ساخت مواد شیمیایی زیادی استفاده می‌شود. تقریبا ۴۰ درصد از متانول به فرمالدئید تبدیل شده و برای ساخت محصولاتی چون رنگ، پلاستیک، تخته، مواد منفجره و .... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص متانول:

همان گونه که گفته شد متانول نوعی الکل ساده با ساختار CH3OH است. این الکل دارای ماهیتی مایع، بی رنگ، با بو و فراریت بسیار بالا است. از جمله خواص ویژگی‌های کلی این محصول که باعث شده است مصارف متانول در صنایع مختلف بالا باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نام: متانول
  • فرمول شیمیایی: CH3OH
  • شکل ظاهری: مایع، بی رنگ، بودار و فرار
  • جرم مولکولی: ۳۲.۰۴ گرم بر مول
  • دانسیته: ۷۹۲ کیلوگرم بر متر مکعب
  • نقطه جوش: ۶۴.۷ درجه سانتیگراد
  • نقطه ذوب: ۹۷.۶_درجه سانتیگراد
  • فشار بخار: ۱۳.۰۲kpa

خرید متانول:

با توجه به مصارف متانول در صنایع مختلف امروزه صنعت‌گران بسیاری به دنبال خرید آن هستند. با توجه به روی کار آمدن اینترنت و گسترش فروشگاه‌های اینترنتی امروزه افراد اکثر خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. جالب است بدانید که متانول نیز جز محصولاتی است که علاوه بر فروش حضوری به صورت اینترنتی نیز به فروش می‌رسد. از جمله مزایای خرید اینترنتی متانول می‌توان موارد زیر را برشمرد:

کاهش قیمت

به دلیل این که در خرید آنلاین واسطه‌ها کاهش پیدا می‌کنند قیمت محصولی که به دست مشتری می‌رسد کمتر از قیمت بازار است.

تحویل درب منزل

در خرید اینترنتی امکان تحویل محصول در آدرس مورد نظر و پرداخت در همان محل وجود دارد.

صرفه جویی در زمان و انرژی

با خرید اینترنتی متانول دیگر نیاز به حضور در مکان خاصی ندارید و می‌توانید با در دست داشتن یک تلفن هوشمند یا کامپیوتر خرید خود را انجام دهید. بنابراین در زمان و انرژی شما صرفه جویی خواهد شد.

خرید متانول از نیکوشیمی:

نیکوشیمی یکی از معتبرترین مراکز اینترنتی عرضه کننده انواع اسانس‏ها و مواد شیمیایی مانند متانول است. اگر مصارف متانول در حوزه کاری شما غیرقابل انکار نیست می‌توانید برای خرید این محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب به نیکوشیمی مراجعه کنید.

فروش متانول بشکه - متانول شیراز - خرید متانول بشکه - متانول گالون - فرمول سوختن متانول - متانول 20 لیتری - Methanol

سخن پایانی:

متانول یکی از ساده‌ترین انواع الکل‌ها با شکل ظاهری مایع، بی رنگ و بودار است. این محصول با توجه به مصارف بالایی که در صنایع مختلف مانند تولید سوخت، رزین، پلاستیک، حلال، ضدیخ و ..... دارد به عنوان یکی از ۳ محصول استراتژیک مهم و مورد استفاده در صنایع مختلف شناخته می‌شود. در این مطلب به بررسی مصارف متانول در صنایع مختلف پرداخته شد.

جهت استعلام قیمت متانول با کارشناسان فروش شرکت نیکوشیمی در ارتباط باشید

09126724265

09196030122

02133727494

شرکت نیکوشیمی

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال

مقالات مرتبط

استاندارد NFPA

استاندارد NFPA

انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) یک سازمان غیرانتفاعی است که به توسعه و ترویج کدها و استانداردهای مربوط به ایمنی آتش نشانی و حفاظت از جان و مال در برابر حریق می‌پردازد. استانداردهای NFPA در سراسر جهان به عنوان مرجعی معتبر در زمینه ایمنی و پیشگیری از حریق شناخته می‌شوند.

مواد شیمیایی
۱۴۰۲/۱۲/۷
زاج سفید چیست؟

زاج سفید چیست؟

ترکیبی شیمیایی متشکل از سنگ زاج است. زاج سفید و سنگ آن حاوی دو نوع نمک است که عبارتند از پتاسیم و سولفات آلومینیوم هیدراته که به نام های زیادی از جمله آلوم قلب و زاج مبادله ای نامیده می شود.از زاج استفاده های زیادی از جمله زیبایی، پزشکی و درمانی دارد.

مواد شیمیایی
۱۴۰۲/۱۲/۷
کود اوره چیست؟

کود اوره چیست؟

کود اوره یکی از قدیمی ترین کودهای کشاورزی است که برای اصلاح خاک استفاده می شود، ارزان ترین نوع کود است و جزو کودهای نیتروژنی تولیدی طبقه بندی می شود. یکی از فواید فراوان کود اوره برای گیاهان این است که برای تولید غذا ضروری است، اوره از نظر شکل شبیه دانه های...

مواد شیمیایی
۱۴۰۲/۱۲/۵
کافئین چیست؟

کافئین چیست؟

کافئین به عنوان محرک و یکی از مواد مورد استفاده در داروها شناخته می شود، زیرا نوشیدن آن به هوشیاری کمک می کند، خستگی را از بین می برد و سطح تمرکز را بالا می برد و اگرچه در خوب یا بد بودن کافئین تردید وجود دارد. با این حال، مصرف زیاد آن ممکن است باعث...

مواد شیمیایی
۱۴۰۲/۱۱/۱
استون لاک چیست؟

استون لاک چیست؟

استون یک مایع بی‌رنگ، فرار و قابل اشتعال است که از پروپان مشتق شده و در بسیاری از اقلام مانند پاک کننده لاک ناخن، رقیق کننده‌های رنگ و برخی محصولات پاک کننده یافت می‌شود. استون لاک یک حلال موثر برای پاک کردن لاک ناخن است زیرا ...

مواد شیمیایی
۱۴۰۲/۷/۱۵