نیکوشیمی>وبلاگ>تجهیزات آزمایشگاهی>هیتر آزمایشگاهی چیست ؟
۱۴۰۲/۵/۲۷
هیتر آزمایشگاهی چیست ؟

هیتر آزمایشگاهی چیست ؟

هیتر آزمایشگاهی چیست و چه وظیفه ای در آزمایشگاه دارد؟

در آزمایشگاه یکی از کارهایی که نیاز به انجام دادن آن بوده حرارت دادن موادی است که در این محیط وجود دارد. فرآیندهای مختلف حرارت دهی را با استفاده از هیتر آزمایشگاهی انجام می‌‎دهند. این دستگاه انواع متنوعی دارد که از نظر سایز و کارایی متفاوت از یکدیگر هستند. از جمله هیترهای پرکاربرد موجود در بازار می‎توان به هیتر استیرر، هیتر صنعتی و هیتر منتل اشاره کرد. این دستگاه هر چند که مزایای زیادی دارد اما عدم کار کردن اصولی با آن خطرات زیادی را با خود به همراه دارد. برای کارایی بیشتر هیتر در برخی از مواقع به آن همزن نیز اضافه می‏کنند. در زمانی که همزن در این دستگاه وجود داشته باشد آن را هات پلیت می‎گویند. برای کسب اطلاعات کامل و بیشتر در خصوص این تجهیزات آزمایشگاه ما را در ادامه دنبال کنید.

هیتر آزمایشگاهی چیست؟

هیتر آزمایشگاهی به وسیله ای گفته می‏شود که با کمک جریان برق گرمادهی به انواع مواد را انجام می‌دهد. این وسیله اجزای متفاوتی دارد که مهم ترین آن شامل فیوز، بدنه، صفحه، درجه تنظیم دما و سرعت و ...‌ می‌شود. با استفاده از دستگاه علاوه بر اینکه می‏توان مواد جامد را حرارت داد بلکه برای مایعات نیز گزینه بسیار خوبی است.

این دستگاه دو حالت دیجیتالی و آنالوگ داشته که روش کار کردن با هر کدام فرق می‎کند. کار کردن با محصولات دیجیتالی امروزه طرفداران بیشتری دارد چون بسیار راحت و دقیق تر از آنالوگ است. صفحه ای که درون هیتر قرار گرفته از جنس‏های متعددی همچون آلومینیوم و سرامیک ساخته می‏شود که توجه به آن بسیار مهم می‎باشد. باید بدانید که علاوه بر ایران کشورهای دیگری نیز در زمینه ساخت هیتر فعالیت دارد به همین خاطر محصولات کشورهای متنوعی در بازار به فروش می‎رسد. از جمله این کشورها می‎توان به آلمان و چین اشاره کرد.

خرید اینترنتی هیتر آزمایشگاهی:

در صورتی که از فروشگاه‌های حضوری نتوانستید هیتر آزمایشگاهی با کیفیت مورد نظرتان را تهیه کنید می‎توانید از طریق فروشگاه‎های اینترنتی خرید را انجام دهید. برای خرید اینترنتی هیتر سایت‎های بسیار زیاد در پیش روی شما قرار دارد که باید پس از بررسی معتبرترین آن را انتخاب کنید. مقایسه قیمت انواع هیتر و بررسی اجزای داخلی آن بدون هیچ رفت و آمدی تنها از طریق این روش خرید میسر می‎شود.

کاربرد هیتر آزمایشگاهی:

هیتر آزمایشگاهی از هر نوع شامل همزن دار و بدون همزن که باشد در موقعیت‎های مختلفی قابلیت استفاده دارد. این محصول نه تنها در آزمایشگاه استفاده می‏شود بلکه در صنعت نیز به کار می‎رود. در منزل بسیاری از افراد نیز این دستگاه به عنوان گرم کننده دارای کاربرد است. در ادامه کاربرد هر کدام از هیترها به صورت مجزا توضیح داده شده است.

هیتر منتل: این محصول از آن دسته از هیترهایی بوده که درون آن همزن قرار دارد. در مواقعی که به دمایی معادل صد الی هفتصد درجه سانتی گراد نیاز بوده از این هیتر استفاده می‎شود.

هیتر شیکر: این دستگاه به هنگام گرم کردن به روش‎های مختلفی همچون دورانی و لرزشی نیز فرآیند هم زدن را انجام می‎دهد.

هیتر استیرر: به صورت رایج در آزمایشگاه مایعات را با استفاده از این نوع هیتر هم می‏زنند و گرم می‎کنند. برای گرم کردن مایعات با استفاده از این هیتر بهترین کار این بوده که آن را در ظروفی از جنس شیشه قرار داد.

هیتر دیجیتالی استیرر: این نوع هیتر بسیار مجهز و پیشرفته تر از همه محصولات نامبرده شده می‎باشد. برای آزمایشگاه‎های که نیاز به دستگاه‎های دقیق باشد از این محصول استفاده می‎شود.

فروش اینترنتی هیتر آزمایشگاهی:

در زمینه فروش انواع هیتر آزمایشگاهی با کیفیت‏های مختلف سایت نیکوشیمی فعالیت گسترده دارد. دستگاه‌های موجود در سایت نیکوشیمی دارای صفحه نمایش بوده که از طریق آن می‌توان اطلاعات دقیقی در خصوص دما بدست آورد. در صورتی که نمی‎دانید کدام یک از هیترها برای هدف شما مناسب است با بخش پشتیبانی سایت تماس برقرار کنید. این افراد به شما اطلاعات دقیقی در خصوص انواع هیتر می‌دهند.

ویژگی های هیتر آزمایشگاهی:

هیتر آزمایشگاهی را کاملا بر اساس استانداردهای جهانی مشخص شده ساخته اند و به همین خاطر ایمنی در حین کار را تضمین می‌کند. کار کردن با این دستگاه بسیار راحت است. افراد مبتدی نیز به راحتی و پس از مدت کوتاهی کار کردن با این دستگاه را یاد می‌گیرند. میزان دمایی که هر کدام از هیترها قادر به تولید کردن آن بوده با یکدیگر فرق می‌کند. برخی از آنها دمای بسیار بالایی را ایجاد کرده و بعضی دیگر تنها دمای کمی را از خود منتشر می‌نمایند. هیتر آنالوگ محصولی است که دمای آن قابلیت تنظیم نداشته و در مواردی که دما حساس نباشد از آن استفاده می‌کنند.

خرید هیتر آزمایشگاهی:

با توجه به اینکه در کارهای آزمایشگاهی دقت و حساسیت در کار بسیار مهم است خرید هیتر امری بسیار مهم محسوب می‎شود. در هنگام خرید باید وجود یا عدم وجود همزن، دیجیتالی و آنالوگ بودن، محدوده دمایی که دستگاه اندازه گیری می‎کند را به صورت دقیق بررسی نمایید. در کنار موارد گفته شده وارداتی و صادراتی بودن هیتر آزمایشگاهی نیز از جمله مواردی بوده که باید به آن دقت شود.

فروش هیتر آزمایشگاهی:

شرکت‎های تولید کننده هیتر آزمایشگاهی در داخل و خارج این محصول را تولید کرده و سپس از طریق مراکز فروش عرضه می‎نمایند. تعدد در مراکز فروش این دستگاه موجب شده به راحتی بتوان دستگاه با مشخصات مورد نظر را تهیه کرد. قیمت هر کدام از دستگاه‌های هیتر در مراکز فروش مختلف متغییر است و بر اساس برند تولید کننده، کارایی و روش خرید مشخص می‎شود.

جهت استعلام قیمت قیمت هیتر آزمایشگاهی با کارشناسان فروش شرکت نیکوشیمی در ارتباط باشید

09126724265

09196030122

02133727494

شرکت نیکوشیمی

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال

مقالات مرتبط

الکل سنج چیست و چه کاربردی دارد؟

الکل سنج چیست و چه کاربردی دارد؟

الکل سنج ابزاری جهت اندازه‌گیری میزان الکل در مایعات مختلف است. این ابزار شیشه‌ای بوده و دارای رنج اندازه‌گیری صفر تا صد است و با استفاده از این اعداد میزان الکل در مایعاتی چون آبمیوه و مشروبات الکلی را نشان می‌دهد.

دماسنج نواری

دماسنج نواری

آنچه در این محتوا با آن آشنا خواهید شد: معرفی دماسنج نواری چیست؟، طرز خواندن دماسنج نواری، دماسنج نواری چگونه کار می کند؟ دماسنج یا تب‌سنج نواری پیشانی و چگونگی کارکرد و طریقه خواندن و استفاده از دماسنج نواری تب‌سنج و در پایان درباره قیمت خرید دماسنج نواری و ...

دماسنج و انواع و کاربردهای آن

دماسنج و انواع و کاربردهای آن

دماسنج یکی از دستگاه‌های حیاتی در زندگی روزمره است که به ما اجازه می‌دهد دما را اندازه‌گیری کنیم. از کاربردهای گسترده این دستگاه می‌توان به اندازه‌گیری دما در پزشکی، کشاورزی، صنعت، آشپزی و حتی در آزمایشگاه‌ها اشاره کرد.

دماسنج جیوه ای چیست انواع کاربرد آن کدامند؟

دماسنج جیوه ای چیست انواع کاربرد آن کدامند؟

دماسنج جیوه ای چیست؟ گستره دمایی و روش کار دماسنج جیوه ای ویژگی های آن چیست؟ انواع دماسنج جیوه ای کدامند و تفاوت دماسنج جیوه ای و الکلی و انواع کاربردهای آن را نام ببرید...

خرید بهترین تجهیزات آزمایشگاهی از شرکت نیکوشیمی

خرید بهترین تجهیزات آزمایشگاهی از شرکت نیکوشیمی

شرکت نیکوشیمی بزرگترین فروش تجهیزات آزمایشگاهی یا خرید تجهیزات آزمایشگاهی در ایران میباشد . لیست تجهیزات آزمایشگاهی - خرید آنلاین تجهیزات آزمایشگاهی - شرکت تجهیزات آزمایشگاهی