۱۴۰۲/۷/۲۵
دماسنج نواری

دماسنج نواری

آنچه در این محتوا با آن آشنا خواهید شد: معرفی دماسنج نواری چیست؟، طرز خواندن دماسنج نواری، دماسنج نواری چگونه کار می کند؟ دماسنج یا تب‌سنج نواری پیشانی و چگونگی کارکرد و طریقه خواندن و استفاده از دماسنج نواری تب‌سنج و در پایان درباره قیمت خرید دماسنج نواری و انواع مختلف آن صحبت می کنیم.

دماسنج نواری

دماسنج نواری پیشانی وسیله‌ای است که برای اندازه‌گیری دمای بدن و مشخص شدن تب، استفاده می‌شود. یک نوار نازک پلاستیکی است که با مواد حساس به دما پوشانده شده است. نوار با تغییر دما، تغییر رنگ می‌دهد و یک نشانه بصری آسان از دما را ارائه می‌دهد. نسبت به سایر دماسنج‌های دیگر از قیمت پایین‌تری برخوردار است و استفاده از آن نیز بسیار آسان‌تر است و می‌توان به سرعت بر روی هر سطحی که نیاز به تعیین دما دارد، استفاده کرد. دماسنج‌های نواری معمولاً در کاربردهای پزشکی و مواردی که خوانش دقیق دما لازم است، استفاده می‌شود.

دماسنج نواری چیست؟

دماسنج نواری نوعی دماسنج است که از یک نوار حساس به حرارت برای اندازه‌گیری دما استفاده می‌کند. این نوار معمولا از پلاستیک ساخته شده و حاوی ماده خاصی است که با قرار گرفتن در معرض دماهای خاص تغییر رنگ می‌دهد. دماسنج نواری ابعاد کوچک ۲ * ۹ سانتی متر دارد تا به راحتی بر روی پیشانی قرار گیرد. یک ابزار غیر تهاجمی و آسان برای اندازه‌گیری دمای بدن است. بسیار دقیق است و امکان خواندن دما را در چند ثانیه فراهم می‌کند.

نیاز به دماسنج‌های تماسی را که می‌تواند ناراحت کننده باشند و باعث تحریک پوست شوند را از بین می‌برد. نیازی به آماده‌سازی از قبل ندارد، یک گزینه بهداشتی است و چندین بار می‌توان از آن استفاده کرد. به باتری یا برق نیاز ندارد، بنابراین، استفاده از آن در سفر و یا فعالیت‌های خارج از خانه ایده‌آل است. به راحتی قابل خواندن و تفسیر است و آن را برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان مناسب می‌کند.

طرز استفاده از دماسنج نواری

نحوه استفاده از دماسنج نواری بسیار آسان است، زیرا استفاده از آن‌ نیازی به آموزش خاصی ندارد. برای استفاده از دماسنج نواری به سادگی نوار روی سطحی که می‌خواهید دمای آن را اندازه گیری کنید، قرار دهید. سپس صبر کنید تا رنگ نوار تغییر کند، رنگ نوار با نموداری که روی دماسنج قرار دارد، مقایسه می‌شود و دمای دقیق سطح را نشان می‌دهد.

نحوه کار و طرز استفاده از دماسنج نواری

بهتر است دماسنج نواری در محیطی که قرار است از آن استفاده شود، ۱۰ دقیقه قرار بگیرد تا با دمای محیط سازگار شود و بعد از چند دقیقه استفاده شود. به هنگام استفاده از دماسنج نواری از تمیز بودن و عاری از هر گونه گرد و غبار بر روی آن اطمینان حاصل کنید. برخی از دماسنج‌های نواری دارای پشت چسبنده هستند که استفاده از آن را بر روی هر سطحی آسان می‌کند.

دماسنج نواری چگونه کار می‌کند؟

هنگام استفاده از دماسنج نواری مهم است که به خاطر داشته باشید که رنگ‌های مختلف دمای متفاوت را نشان می‌دهند. توصیه می‌شود برای به دست آوردن قرائت دقیق به رنگ‌های دماسنج توجه زیادی داشته باشید. دماسنج نواری تب‌سنج طوری طراحی شده است که به راحتی بر روی سطح پیشانی قرار می‌گیرد و به راحتی قابل خواندن است.

هنگامی که بر روی سطح قرار می‌گیرد، نوار برای نشان دادن دمای سطح، تغییر رنگ می‌دهد. معمولاً ۶۰ ثانیه طول می‌کشد تا یک دماسنج دقیق نواری دما را ثبت کند. در دماسنج نواری معمولاً محدوده دمایی ۳۵ تا ۴5 درجه سانتیگراد نشان داده می‌شود که در برخی از مدل‌ها دما هم بر حسب فارنهایت و هم بر حسب سانتیگراد نشان داده می‌شود.

رنگ‌های تب‌سنج نواری

هر رنگ در دماسنج نواری یک دمای مشخص را نشان می‌دهد. در تب‌سنج نواری پیشانی رنگ سبز دمای مناسب، رنگ قهوه‌ای نیم درجه کمتر از دمای مناسب و رنگ آبی نیم درجه بالاتر از دمای مناسب را نشان می‌دهد. کاربرد دماسنج نواری تنها برای درک دمای بدن نیست، می‏توانید آن را بر روی هر سطحی قرار دهید. در برخی از مدل‏های دماسنج‌های نواری برای کاربردهای خاص، رنگ‌ها معمولاً از آبی تا قرمز متغیر هستند. آبی نشان دهنده دمای سردتر و قرمز نشان دهنده دمای گرمتر است.

نحوه خواندن دماسنج نواری

نحوه کار دماسنج نواری به این صورت است که پس از قرار دادن دماسنج بر روی سطح پیشانی، نسبت به میزان دمای پیشانی، دماسنج تغییر رنگ می‌دهد. بر روی دماسنج در کنار رنگ، اعدادی نیز درج شده است که میزان دما را نشان می‌دهند. هر کجا که رنگ ثابت ماند، عدد مقابل آن را بخوانید تا از میزان دما مطلع شوید. با رنگ‌های خوانا و مشخص کردن محدوده‌های دمایی، چه برای اندازه‌گیری دما در محیط آزمایشگاه و چه برای اندازه‌گیری دمای بدن در خانه، دماسنج نواری می‌تواند خوانش قابل اعتماد را با سرعت و دقت بالا ارائه دهد.

قیمت تب‌سنج نواری (دماسنج نواری)

تب‌سنج نواری جزو محصولات بسیار ارزان قیمت است. این محصول نسبت به سایر دماسنج‌ها به دلیل استفاده آسان از قیمت بسیار پایینی برخوردار است. ممکن است به مرور زمان علائم روی دماسنج محو شود، به دلیل قیمت مناسب، تعویض دماسنج را جدی بگیرید.

سخن پایانی

استفاده از دماسنج نواری یک راه ساده و کارآمد برای اندازه‌گیری دما است. نیکوشیمی از تامین کنندگان انواع تجهیزات آزمایشگاهی از جمله دماسنج نواری است. این محصول را می‌توانید به قیمت بسیار مناسب به صورت اینترنتی از نیکوشیمی خریداری کنید.

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال

مقالات مرتبط

الکل سنج چیست و چه کاربردی دارد؟

الکل سنج چیست و چه کاربردی دارد؟

الکل سنج ابزاری جهت اندازه‌گیری میزان الکل در مایعات مختلف است. این ابزار شیشه‌ای بوده و دارای رنج اندازه‌گیری صفر تا صد است و با استفاده از این اعداد میزان الکل در مایعاتی چون آبمیوه و مشروبات الکلی را نشان می‌دهد.

دماسنج نواری

دماسنج نواری

آنچه در این محتوا با آن آشنا خواهید شد: معرفی دماسنج نواری چیست؟، طرز خواندن دماسنج نواری، دماسنج نواری چگونه کار می کند؟ دماسنج یا تب‌سنج نواری پیشانی و چگونگی کارکرد و طریقه خواندن و استفاده از دماسنج نواری تب‌سنج و در پایان درباره قیمت خرید دماسنج نواری و ...

دماسنج و انواع و کاربردهای آن

دماسنج و انواع و کاربردهای آن

دماسنج یکی از دستگاه‌های حیاتی در زندگی روزمره است که به ما اجازه می‌دهد دما را اندازه‌گیری کنیم. از کاربردهای گسترده این دستگاه می‌توان به اندازه‌گیری دما در پزشکی، کشاورزی، صنعت، آشپزی و حتی در آزمایشگاه‌ها اشاره کرد.

دماسنج جیوه ای چیست انواع کاربرد آن کدامند؟

دماسنج جیوه ای چیست انواع کاربرد آن کدامند؟

دماسنج جیوه ای چیست؟ گستره دمایی و روش کار دماسنج جیوه ای ویژگی های آن چیست؟ انواع دماسنج جیوه ای کدامند و تفاوت دماسنج جیوه ای و الکلی و انواع کاربردهای آن را نام ببرید...

خرید بهترین تجهیزات آزمایشگاهی از شرکت نیکوشیمی

خرید بهترین تجهیزات آزمایشگاهی از شرکت نیکوشیمی

شرکت نیکوشیمی بزرگترین فروش تجهیزات آزمایشگاهی یا خرید تجهیزات آزمایشگاهی در ایران میباشد . لیست تجهیزات آزمایشگاهی - خرید آنلاین تجهیزات آزمایشگاهی - شرکت تجهیزات آزمایشگاهی