نیکوشیمی>وبلاگ>اسانس ها>5 اسانس عطری که شما را از شر میگرن خلاص میکند
اسانس ها530
۱۴۰۳/۷/۱۸
5 اسانس عطری که شما را از شر میگرن خلاص میکند

5 اسانس عطری که شما را از شر میگرن خلاص میکند

اسانس‌های عطری مناسب میگرن

رایحه درمانی با اسانس‌های عطری نعناع فلفلی یا اسطوخودوس یک درمان طبیعی رایج برای سردردهای میگرنی است و بوی بسیار خوبی دارد. اما اگر رایحه‌های قوی یکی از محرک‌های میگرن شما هستند (ممکن است عطر قوی یا بوی تند غذا شما را تحریک کند)، ممکن است نسبت به این ایده که این درمان به شما تسکین می‌دهد نیاز به مشورت با پزشک داشته باشید.

اگرچه شواهد زیادی مبنی بر اینکه رایحه درمانی به میگرن کمک می‌کند وجود ندارد، برخی مطالعات نشان می‌دهد که برخی از اسانس‌ها می‌توانند روشی ایمن و موثر برای درمان سردردهای میگرنی باشند و به طور سنتی برخی از مردم به کمک آنها در درمان میگرن اعتقاد دارند و می‌گویند که می توانند قبل از شروع حملات میگرن از آنها جلوگیری کنند یا به تسکین علائم دیگری که اغلب همراه با حملات هستند، مانند حالت تهوع یا مشکل خواب کمک کنند.

اسانس چیست؟

آشنایی با اسانس ها

اسانس چیست؟ اسانس‌ها ترکیبات شیمیایی بسیار غلیظی هستند که از گیاهان استخراج می‌شوند. آنها اغلب به عنوان یک درمان خانگی برای انواع بیماری‌ها و همچنین برای سلامتی و آرامش استفاده می‌شوند و معمولا بوی بسیار خوبی دارند! برخی از رایج‌ترین اسانس‌ها برای میگرن عبارتند از:

  • اسانس بابونه
  • اسانس اسطوخودوس
  • اسانس نعناع فلفلی
  • اسانس گل رز
  • اسانس نعناع
  • اسانس پرتقال

علائم و نشانه های میگرن

میگرن یک اختلال پیچیده است که با دوره‌های مکرر سردرد، اغلب یک‌طرفه و در برخی موارد همراه با علائم بصری یا حسی، که در مجموع به عنوان هاله شناخته می‌شوند، مشخص می‌شود که اغلب قبل از سر درد ایجاد می‌شود، اما ممکن است در حین یا بعد از آن رخ دهد. میگرن بیشتر در زنان دیده می شود و دارای یک وجه ژنتیکی قوی است. علائم معمول میگرن شامل موارد زیر است:

  • سردرد ضربان دار، با درد متوسط تا شدید که با حرکت یا فعالیت بدنی تشدید می‌شود.
  • درد یک طرفه و موضعی در ناحیه پیشانی گیجگاهی و چشمی، اما درد ممکن است در هر نقطه اطراف سر یا گردن احساس شود.
  • درد در یک دوره 1 تا 2 ساعته ایجاد می‌شود، به سمت عقب پیشرفت می‌کند و منتشر می‌شود.
  • سردرد 4 تا 72 ساعت طول می‌کشد.
  • حالت تهوع (80%) و استفراغ (50%)، از جمله بی اشتهایی و عدم تحمل غذایی و سبکی سر
اسانس های عطری و میگرن

اسانس عطری و درمان میگرن

آیا اسانس‌های عطری واقعا به درمان میگرن کمک می کنند؟ آیا مصرف و خرید انواع اسانس عطری میتواند میگرن را بهبود بخشد؟ گروهی از محققان دریافتند که ترکیب نعناع فلفلی و اتانول به تسکین درد میگرن کمک می‌کند، اگرچه آنها به این نتیجه رسیدند که مطالعات بیشتری برای درک بهتر مقایسه اثربخشی اسانس با سایر مسکن‌ها ضروری است. در مطالعه دیگری، محققان دریافتند که استنشاق روغن اسطوخودوس به مدت 15 دقیقه نیز می‌تواند به سردردهای میگرنی کمک کند. روغن بابونه یکی دیگر از داروهای مسکن بالقوه است که نشان داده شده است به علائم دیگری مانند حالت تهوع نیز کمک می‌کند، اما مطالعات اولیه اندک بوده است. نتایج یک مطالعه روی روغن گل رز تا حدودی امیدوارکننده بود، اما به دور از قطعیت بود: دانشمندان در آن مطالعه گفتند که ممکن است روغن گل رز فقط برای افرادی که انواع خاصی از سردردهای میگرنی را تجربه می‌کنند تسکین دهد.

اما جدای از این یافته‌های علمی، برخی افراد می‌گویند که به اسانس به عنوان یک درمان خانگی برای مقابله با حملات میگرن اعتماد کرده‌اند. برخی می‌گویند روغن نعناع را برای تسکین روی پیشانی، شقیقه‌ها یا پشت گردن خود می‌مالند، در حالی که برخی دیگر می گویند که روغن نعناع فلفلی و اکالیپتوس را در یک مشعل روغن آروماتراپی با نور شمع ترکیب می‌کنند و برخی از مبتلایان به میگرن می‌گویند که اگرچه روغن‌های ضروری ممکن است حمله را به طور کامل از بین نبرند، اما می‌توانند به برخی از علائم دیگر همراه با آن مانند حالت تهوع یا مشکلات خواب کمک کنند. اسانس‌ها اگر به درستی استفاده شوند هیچ عارضه جانبی جدی ندارند - بنابراین امتحان کردن آنها تقریباً هیچ اشکالی ندارد، حتی اگر در نهایت برای شما کارساز نباشد.

کلام آخر

بنیاد میگرن آمریکا اسانس‌هایی مانند اسطوخودوس، نعناع فلفلی و پرتقال را برای درمان میگرن توصیه می‌کند، اما این سازمان خاطرنشان می‌کند که این درمان‌ها برای سردرد قطعی نیستند. همانطور که در بالا ذکر کردیم، محققان برای شرکت کنندگان در مطالعه که از اسانس گل رز، نعناع فلفلی و اسانس اسطوخودوس استفاده می‌کردند، تسکین‌هایی را گزارش کرده‌اند، اما این یافته‌ها آنطور که ما می‌خواهیم قطعی نیستند و مانند خیلی چیزهای دیگر در مورد درمان میگرن، این سوال که کدام اسانس برای تسکین میگرن بهترین است، می‌تواند از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت باشد. با این حال، تست کردن آنها هنگام شروع میگرن ضرری ندارد.

برچسب ها:

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال

مقالات مرتبط

آیا اسانس ویپ قند دارد؟

آیا اسانس ویپ قند دارد؟

این روزها ویپ به جایگزینی مناسب برای استفاده از سیگار شده است اما سوال مهمی که پیش می آید این است که آیا اسانس های ویپ قند دارند و برای افراد دارای دیابت مضر است؟

5 اسانس عطری که شما را از شر میگرن خلاص میکند

5 اسانس عطری که شما را از شر میگرن خلاص میکند

اسانس های طبیعی میتواند در درمان و یا بهبود میگرن بسیار کمک کننده باشند؛ به عنوان مثال اسانس اسطوخودوس در بهبود درد میگرن بسیار تاثیر گذار میباشد.

طرز تهیه عطر با اسانس

طرز تهیه عطر با اسانس

ایجاد عطر با استفاده از اسانس بسیار آسان است و تنها با چند عطر قابل انجام است. شما می توانید عطر خود را برای استفاده شخصی بسازید یا می توانید آن را به دوست خود بدهید. از یک فروشگاه محلی دیدن کنید تا روغن های ضروری را امتحان کنید تا ببینید چه عطرهایی را دوست دارید. شما می توانید با ساخت عطر خود ترکیبات و کیفیت عطر خود را کنترل کنید.

کولا چیست؟ میوه و دانه کولا و کاربردهای آن

کولا چیست؟ میوه و دانه کولا و کاربردهای آن

ولا و دانه های آن به زمان‌های خیلی قدیم برمی‌گردد. در گذشته مردم بر این باور بودند که گیاه کولا خواص درمانی زیادی دارد. امروزه از دانه کولا به عنوان طعم دهنده در بسیاری از مواد خوراکی همچون آبنبات، آدامس، انواع نوشیدنی‌ها و .. استفاده می‌شود‌. میوه کولا تقریبا اندازه ...

کیفیت اسانس به چه چیزهایی بستگی دارد؟

کیفیت اسانس به چه چیزهایی بستگی دارد؟

فروش اسانس - خرید اسانس - اسانس - اسانس خوراکی - اسانس خارجی - انواع اسانس خوراکی میوه ای - اسانس میوه را از کجا تهیه کنیم - لیست اسانس های خوراکی - طرز استفاده از اسانس خوراکی - اسانس طعم دهنده مشروب - خرید اسانس خوراکی مایع - انواع اسانس های میوه‌ای