نیکوشیمی>وبلاگ>کاربرد اسانس ها>طرز تهیه عطر با اسانس
کاربرد اسانس ها3900
۱۴۰۲/۱۲/۷
طرز تهیه عطر با اسانس

طرز تهیه عطر با اسانس

ایجاد عطر با استفاده از اسانس بسیار آسان است و تنها با چند عطر قابل انجام است. شما می توانید عطر خود را برای استفاده شخصی بسازید یا می توانید آن را به دوست خود بدهید. از یک فروشگاه محلی دیدن کنید تا روغن های ضروری را امتحان کنید تا ببینید چه عطرهایی را دوست دارید. شما می توانید با ساخت عطر خود ترکیبات و کیفیت عطر خود را کنترل کنید.

اصول اولیه را بیاموزید

نظم دادن به عطرها را یاد بگیرید:

هنگام ایجاد عطر از اسانس ها باید از نظم خاصی پیروی کنید: از روغن پایه شروع می کنید، سپس به نت میانی و سپس در نهایت، نت شفاف می روید. نت شفاف همان چیزی است که هنگام استشمام عطر خود را بو می کنید و سپس به تدریج می توانید بقیه نت ها را استشمام کنید. به این ترتیب باید روغن ها را اضافه کنید:

  • صداهای واضح ابتدا به حواس ما می رسند، اما به سرعت محو می شوند. نت های میانی "هسته" عطر شما هستند.
  • به عطر عمق می دهد و آن را غنی می کند، بنابراین رایحه آن ماندگار می شود. رایحه نت های پایه با گذشت زمان از بین می رود، بنابراین ممکن است در ابتدا آن را بو نکنید. با این حال، پس از ناپدید شدن بقیه رایحه ها، رایحه نت پایه باقی می ماند. معمولا رایحه قوی تری مانند کاج، مشک، میخک، چوب سدر، چوب صندل و غیره است.

از بطری تیره استفاده کنید:

  • این مهم است زیرا یک بطری تیره با دور نگه داشتن نور از روغن به حفظ عطر شما کمک می کند. حتما قبل از زدن عطر خود را تکان دهید تا رایحه ها با هم مخلوط شوند. هنگام نگهداری بطری خود، سعی کنید آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.
  • می توانید از یک بطری توپ غلتکی برای روغن های ضروری استفاده کنید. این گاهی اوقات مؤثرتر است زیرا عطر آن نسبت به عطرهای معمولی سنگین تر است و مه کردن پوست را دشوار می کند.

اجازه دهید رایحه ها با هم مخلوط شوند:

اگرچه می توانید بلافاصله از عطر استفاده کنید، اما بهتر است قبل از استفاده، اجازه دهید رایحه ها با هم ترکیب شوند. می‌توانید فوراً از عطر خود استفاده کنید، اما رایحه‌ها قوی‌تر خواهند بود و روغن‌های جداگانه زمان کافی برای ترکیب و ایجاد یک رایحه خوب ندارند. به همین دلیل است که اجازه دادن به آن واکنش نشان می دهد، زیرا به عطر خود زمان می دهید تا به رایحه نهایی خود برسد.

عطری که با روغن‌های ضروری ساخته می‌شود ممکن است در ابتدا بوی خوبی بدهد، اما با گذشت زمان، رایحه‌ها شروع به مخلوط شدن می‌کنند و رایحه‌ای ناخوشایند تولید می‌کنند. اجازه دادن به عطر شما برای ترکیب شدن، به شما ایده می دهد که عطر در بیشتر مدت ماندگاری خود چه بویی خواهد داشت.

فواید روغن های ضروری را بشناسید:

اگرچه عطرهای معمولی ماندگاری بیشتری روی پوست شما دارند، اما روغن های ضروری بسیار عالی هستند زیرا مستقیماً از طبیعت مشتق شده اند. آنها حاوی بسیاری از مواد شیمیایی موجود در عطرهای تجاری نیستند، بنابراین، اگر به دنبال چیزی ارگانیک و طبیعی هستید، اسانس ها بهترین انتخاب هستند. شما می توانید تعداد زیادی رایحه و عطر مختلف را با استفاده از روغن های ضروری ایجاد کنید:

  • اسانس ها همچنین برای افرادی که پوست حساس دارند یا کسانی که به محصولات عطر واکنش منفی نشان می دهند مناسب است. این روغن ها طبیعی هستند، بنابراین می توانید انواع مختلفی از رایحه ها را ایجاد کنید که پوست شما نسبت به عطرهای تجاری بهتر به آنها واکنش نشان می دهد.
  • عطرهای تجاری حاوی مواد نگهدارنده و سایر مواد شیمیایی هستند که به ماندگاری عطر و بوی آن کمک می کنند. بوی اسانس ها سریعتر از بین می رود زیرا از طبیعت مشتق شده اند. با این حال، اگر می خواهید عطرتان ماندگاری بیشتری داشته باشد، می توانید یک یا دو قطره فیکساتور یا اکستندر طبیعی اضافه کنید. این مواد معمولا بوی بسیار قوی دارند، بنابراین از آنها به طور مکرر یا زیاد استفاده نکنید، اما هر از چند گاهی یک قطره آن ضرری ندارد.

خودت عطر درست کن

درجه پایه را اضافه کنید:

اولین قدم برای ایجاد عطر خود اضافه کردن نت پایه است. گاهی اوقات نت پایه یک رایحه خاکی است که به عطر شما رایحه ای ماندگار می دهد و می تواند 5 تا 20 درصد از مخلوط شما باشد (اما متفاوت است). با این حال، برخی از افراد استفاده از رایحه هایی مانند روغن هسته انگور یا روغن بادام شیرین را انتخاب می کنند. این ترجیح شخصی شماست و می توانید تا زمانی که عطری را که دوست دارید، آزمایش کنید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، می توانید این راهنما را دنبال کنید:

  • برای داشتن رایحه ای با طراوت و نشاط آور 17 قطره روغن گریپ فروت را به بطری عطر یا بطری گلوله ای خود اضافه کنید.
  • برای ترکیبی رمانتیک و رایحه گل، 25 قطره اسانس گل رز اضافه کنید.
  • برای داشتن عطری جذاب و خاکی، 20 قطره اسانس پرتقال شیرین به آن اضافه کنید.

تن وسط را مخلوط کنید:

این قلب عطر شماست، بویی که پس از محو شدن نت شفاف ظاهر می شود. برخی از افراد ترجیح می دهند رایحه گل رز را تا این حد انتخاب کنند، اما باز هم این ترجیح شخصی شماست. درجه متوسط ​​اغلب بزرگترین بخش مخلوط شما است (50 تا 80%)، اما این با تجربه متفاوت است. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که از مرحله قبل پیروی می کنند:

  • برای داشتن عطری با طراوت و نشاط آور 14 قطره اسانس زنجبیل اضافه کنید.
  • برای یک ترکیب گل عاشقانه، 10 قطره اسانس لیمو را اضافه کنید.
  • برای داشتن عطری احساسی و خاکی، 15 قطره اسانس یلانگ یلانگ را اضافه کنید. یلانگ یلانگ روغنی است که از درخت کانانگا به دست می آید که دارای رایحه ای غنی و گل رز است.

لحن واضح اضافه کنید:

در نهایت، آخرین نت ضروری به عطر شما، نت شفاف است که می تواند به سرعت محو شود، اما این اولین نتی است که با باز کردن شیشه عطر خود استشمام می کنید. این می تواند 5 تا 20 درصد از مخلوط باشد، اما در صورت تمایل می توانید مقدار بیشتری یا کمتر از آن اضافه کنید. برخی از افراد ترجیح می دهند تا حد زیادی از عطرهای میوه ای، نعناع یا طراوت استفاده کنند. اگر مطمئن نیستید عطرهای مختلف را امتحان کنید و عطر مورد علاقه خود را مشخص کنید. می توانید این راهنما را دنبال کنید:

  • برای یک ترکیب با طراوت و نیروبخش، 10 قطره اسانس وتیور اضافه کنید. وتیور گیاهی است که به صورت بسته‌بندی در هند رشد می‌کند و گاهی به عنوان طعم‌دهنده استفاده می‌شود، زیرا شربت غلیظی تولید می‌کند و همچنین خاصیت تثبیت‌کننده‌ای دارد که به ماندگاری بوی عطر شما کمک می‌کند.
  • برای داشتن عطر عاشقانه و معطر گل رز، 10 قطره اسانس وتیور اضافه کنید.
  • برای داشتن رایحه ای احساسی و خاکی 10 قطره اسانس چوب سرو را اضافه کنید.

عطرهای خود را تست کنید:

اگر چندین ترکیب مختلف را امتحان می کنید و آنها را دوست ندارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند رایحه مختلف را امتحان کنید. با رایحه های مختلف بازی کنید تا زمانی که یکی را که دوست دارید پیدا کنید:

  • شما ممکن است عطرهای چوبی را ترجیح دهید و بخواهید از روغن وانیل، چوب صندل و بادام شیرین استفاده کنید. یا ممکن است از رایحه های گل لذت ببرید و بخواهید از اسطوخودوس، یلانگ یلانگ یا روغن هسته انگور استفاده کنید. ممکن است عطر میوه ای را ترجیح دهید و می توانید از روغن های لیمو، پرتقال شیرین و نارنگی استفاده کنید.
  • اگر عطری عالی ایجاد کردید و سپس آن را با روغن دیگری خراب کردید، نترسید. می توانید یک قطره روغن پرتقال به آن اضافه کنید، این به از بین بردن عطرهای دیگر کمک می کند.

الکل را به عنوان نگهدارنده اضافه کنید:

  • این مرحله ضروری نیست، اما اگر می خواهید عطرتان ماندگاری بیشتری داشته باشد، می تواند کمک کند. مقدار الکلی که باید استفاده کنید بستگی به اندازه بطری انتخابی شما دارد. اگر از 60 قطره اسانس استفاده می کنید، می توانید از 88 میلی لیتر تا 120 میلی لیتر الکل استفاده کنید. اگر از 20 تا 30 قطره اسانس استفاده می کنید، باید مقدار الکل را به 30 تا 60 میلی لیتر کاهش دهید:
  • برای این کار می توانید از هر نوع الکلی استفاده کنید، اما به الکلی نیاز دارید که به خوبی با عطر شما ترکیب شود. گاهی اوقات مردم از ودکا به دلیل بی عطر بودن استفاده می کنند، اما شما می توانید از رام طعم دار استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید، با الکلی شروع کنید که کمترین طعم را دارد.

عطر خود را تکان دهید و از آن استفاده کنید:

پس از افزودن تمام مواد به عطر خود، آن را تکان دهید. این به ترکیب و ترکیب رایحه ها کمک می کند. سپس، اگر به اندازه کافی صبور هستید، قبل از استفاده آن را به مدت یک ماه کهنه کنید. می توانید از قبل استفاده کنید، اما اگر اجازه دهید کهنه شود، بوی آن قوی تر می شود و بوی الکل از بین می رود.

عطر جامد ایجاد کنید:

با استفاده از موم زنبور عسل و روغن جوجوبا می توانید یک عطر جامد بسازید. برخی افراد از روغن جوجوبا فقط در عطر مایع استفاده می کنند، اما اگر خنک شود به حالت جامد تبدیل می شود. بنابراین استفاده از آن در عطر جامد ترجیح داده می شود:

  • دستور العمل هایی که می توانید امتحان کنید شامل چهار قاشق غذاخوری موم زنبور عسل، چهار قاشق غذاخوری روغن جوجوبا، 27-32 قطره روغن چوب صندل، 27-32 قطره روغن وانیل، 25-30 قطره روغن گریپ فروت و 20-25 قطره روغن ترنج است.
  • با رنده کردن و ذوب کردن موم زنبور عسل در کتری روی حرارت کم شروع کنید. سپس روغن جوجوبا را اضافه کنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. اجازه دهید مخلوط در دمای کمتر از 50 درجه سانتی گراد خنک شود، سپس شروع به اضافه کردن بقیه روغن ها کنید. مخلوط را در یک شیشه کوچک یا لوله بالم لب نگهداری کنید.

مواد لازم ساخت عطر:

  • اسانس های دلخواه شما (برای نت های پایه، میانی و شفاف کافی است)
  • 30 تا 120 میلی لیتر الکل
  • بطری تیره یا بطری رولربال

0

نظر درباره این موضوع نوشته شده است

ارسال نظر

ارسال

مقالات مرتبط

طرز تهیه عطر با اسانس

طرز تهیه عطر با اسانس

ایجاد عطر با استفاده از اسانس بسیار آسان است و تنها با چند عطر قابل انجام است. شما می توانید عطر خود را برای استفاده شخصی بسازید یا می توانید آن را به دوست خود بدهید. از یک فروشگاه محلی دیدن کنید تا روغن های ضروری را امتحان کنید تا ببینید چه عطرهایی را دوست دارید. شما می توانید با ساخت عطر خود ترکیبات و کیفیت عطر خود را کنترل کنید.

کولا چیست؟ میوه و دانه کولا و کاربردهای آن

کولا چیست؟ میوه و دانه کولا و کاربردهای آن

ولا و دانه های آن به زمان‌های خیلی قدیم برمی‌گردد. در گذشته مردم بر این باور بودند که گیاه کولا خواص درمانی زیادی دارد. امروزه از دانه کولا به عنوان طعم دهنده در بسیاری از مواد خوراکی همچون آبنبات، آدامس، انواع نوشیدنی‌ها و .. استفاده می‌شود‌. میوه کولا تقریبا اندازه ...

کیفیت اسانس به چه چیزهایی بستگی دارد؟

کیفیت اسانس به چه چیزهایی بستگی دارد؟

فروش اسانس - خرید اسانس - اسانس - اسانس خوراکی - اسانس خارجی - انواع اسانس خوراکی میوه ای - اسانس میوه را از کجا تهیه کنیم - لیست اسانس های خوراکی - طرز استفاده از اسانس خوراکی - اسانس طعم دهنده مشروب - خرید اسانس خوراکی مایع - انواع اسانس های میوه‌ای

چرا از اسانس نیکوشیمی استفاده می‌کنند؟

چرا از اسانس نیکوشیمی استفاده می‌کنند؟

اسانس خوراکی قنادی - اسانس خوراکی خارجی - اسانس خوراکی حرارتی - اسانس خوراکی گل محمدی - اسانس به انگلیسی - اسانس خوراکی - خرید اسانس عطر عمده - خرید اسانس ویپ - فروش اسانس گیاهی - شرکت اسانس - اسانس کشمش

خرید اینترنتی اسانس

خرید اینترنتی اسانس

اسانس خوراکی - قیمت اسانس - لیست قیمت اسانس - خرید اسانس روغنی - بازار فروش اسانس در تهران - طرز استفاده از اسانس خوراکی - اسانس خوراکی خارجی - قیمت اسانس رقابتی - اسانس نیکوشیمی -